Facebook-markedsføringsverktøy for å øke rekkevidde og engasjement

Facebook-markedsføringsverktøy for å øke rekkevidden og engasjementet ditt

Av Mari Smith |

Bruker du Facebook som en del av markedsføringen på sosiale medier?

Vil du øke utbyttet ditt?

Selv om det er mange gode verktøy innen Facebook, er det en mengde verktøy tilgjengelig utenfor plattformen for å forbedre Facebook-markedsføringen din.

I denne artikkelen lærer du fordelen med å bruke disse verktøyene for å oppnå  økt synlighet, rekkevidde, engasjement og status som ekspert.

Lag og rediger bilder for å skille seg ut

Facebook er en svært visuell plattform som favoriserer videoer og bilder i nyhetsfeeden. I tillegg får mer enn 90% av brukerne tilgang til plattformen primært på sine mobile enheter. Lag jevnlig vakkert innhold på sosiale medier på datamaskinen din eller på mobilenheten din som fanger oppmerksomhet og stopper folk som blar gjennom feeden.

Adobe Spark Post er mitt favorittverktøy for å lage flotte, profesjonelle bilder. Nå tilgjengelig på skrivebordet for både PC og Mac, samt iOS-mobilapp. (Android kommer på et tidspunkt.) Det kule er at du kan begynne å lage et bilde på skrivebordet og fullføre på mobil, eller omvendt.

Begynn med å velge et bilde. Ta ditt eget bilde eller finn og velg et stockbilde. Adobe Spark Post gjør det veldig enkelt å søke og finne via nøkkelord på stasjonær eller mobil.

Adobe Post gir deg tilgang til bilder som er offentlig tilgjengelige som er helt gratis.

I Adobe Post kan du lage flere versjoner av bildene dine med verktøyet Automatic Image Sizer.

Deretter legger du til tekst i bildet.

Når du har de grunnleggende grafiske elementene på plass, kan du redigere de forskjellige innstillingene. Formater tekstformen, bruk filtre, legg til vannmerker eller hashtags og mer. (Merk: for vannmerker mener jeg at dette ville være et ekstra tekstlag. For øyeblikket har Adobe Spark Post ikke muligheten til å la deg legge til et sekundært bilde, for eksempel en logo. Jeg anbefaler å alltid legge til nettstedet ditt eller sosial ID.)

Uansett hvilken fremgang du gjør med bildene dine, lagrer Adobe Spark Post alltid arbeidet ditt. Du kan enkelt gå tilbake for å redigere og fullføre et hvilket som helst bilde eller lage en kopi og opprette en ny versjon av en tidligere fullført.

I tillegg integreres Adobe Spark Post med andre Adobe-apper. Opprett noe i Photoshop, legg det inn i Lightroom, og det synkroniseres med Adobe Post-appen din.

Android-brukere som ser etter et lignende alternativ, bør sjekke ut PicLab. Med PicLab kan du laste opp et bilde, beskjære det, legge til tekst, bruke filtre og deretter legge det ut . Appen er også tilgjengelig for iOS.

Hvis du vil prøve alternative apper for å lage bilder til sosiale medier på skrivebordet, kan du prøve Canva  eller PicMonkey. Begge nettstedene har maler for standard størrelser på sosiale medier og lar deg tilpasse med bilder, tekst og mer.

Den største fordelen med disse appene er at du ikke trenger å lære hvordan du bruker kompleks avansert bilderedigeringsprogramvare for å lage fantastisk grafikk for dine sosiale nettverk.

Gjør bilder om til iøynefallende video for økt synlighet

Hvis et bilde sier mer enn tusen ord, må en video være verdt en million. Legg til en skvett animasjon til for å gjøre bildene dine enda mer interessante.

På grunn av autoplay-funksjonen på både Facebook og Instagram, gjør til og med litt bevegelse underverker for å fange publikums blikk i deres feed .

Lumyer, en animasjonsapp som er tilgjengelig på både iOS og Android, lar deg legge til et snev av bevegelse til bildet ditt og deretter eksportere som en videofil. Det er intuitivt og enkelt å bruke.

Ta et bilde, last opp et bilde fra kamerarullen, eller ta et bilde fra Dropbox. Deretter legger du til tekst og filtre.

Deretter legger du til en eller to animasjoner (to er maks med denne appen.) Med hver effekt kan du endre rotasjon, størrelse og falming. Denne har glitter og en sommerfugl.

Resultatet er et iøynefallende bilde med pizzazz.

Jeg brukte Lumyer app for å lage min animerte Facebook-profil video! Du kan nå laste opp en syv sekunders looping-video på din personlige profil og side.

En annen morsom animasjonseffekt-app å prøve er Ripl – denne mobilappen lar deg  animere selve teksten.

Last opp eller søk etter et bilde på Flickr, legg til tekst hvis du vil, og tilpasse en stil. Appen har også ferdiglagde maler med animert tekst og effekter.

Ripl er bare for iOS og har en pro-versjon på $ 9,99 / måned. Det er også mulig å legge til et lydspor til bildene dine for å gjøre dem om til video.

Adobe Spark Video er et fantastisk gratis videoopprettingsverktøy for PC, Mac og iOS-mobilapp.

I tillegg, for et robust og billig videoopprettingsverktøy, ta en titt på Animoto. Igjen for stasjonære og mobile enheter, kan du enkelt gjøre eksisterende bilder og videoklipp om til profesjonelle kvalitetsvideoer som du kan dele på alle dine sosiale kanaler. Med video som den mest populære innholdstypen på Facebook, med best rekkevidde og engasjement (3 ganger så mye som andre innholdstyper), er det på tide å sørge for at du produserer mer video!

Oppdag populært innhold og påvirkere å dele på Facebook

En deling på Facebook er som en retweet på Twitter. Lag delbart innhold, men del også populære artikler som er på vei oppover. Hvis du kan fange innhold som er varmt utenfor pressen, selv om det ikke er din egen opprettelse, øker sjansene for å bli delt på nytt. Dette kan heve din egen synlighet og status.

Gå til BuzzSumo for å finne populære innlegg å dele. Søk etter emne, nøkkelord eller domene.

Sett for eksempel inn «content marketing» og velg en tidsramme (for eksempel de siste 6 månedene), språk og type eller typer (artikkel, infografikk). Trykk deretter på Søk.

Sorter etter en av kolonnene på det sosiale nettverket øverst for å se hva som har flest andeler i hver enkelt kolonne.

Angi søkeord og tidsramme. Etter at du har søkt, kan du se eller sortere etter en av kolonnene for sosiale nettverk for å se hva som er mest populært på hvilke nettverk.

Det er også en seksjon for trending, som du kan bruke til å finne populære influencers (også kjent som trending forfattere).

Legg til populære feeder for å lage lister for relasjonsbygging . Bruk også denne delen til forskning for å se hvilke overskrifter som fungerer for andre, slik at du kan få inspirasjon til overskriftene dine tilsvarende.

Se populære emner for å se hvilket innhold som er populært i ditt ekspertiseområde.

Hvis det er visse emner du ønsker å få en lederstatus innenfor, kan du registrere deg for søkeordvarsler. Disse sender deg populære artikler basert på bestemte nøkkelord. Opprett også varsler under navnet ditt, slik at du finner hvem som lenker til deg.

Jeg elsker Buzzsumo for å forske på hvilke overskrifter og emnelinjer som er mest populære! Jeg anbefaler på det sterkeste å bruke Buzzsumo daglig for din egen forskning.

Administrer fellesskapet for å opprettholde engasjement

For bedriftseiere som trenger en one-stop sosial lytting og samfunnsledelse, er AgoraPulse et flott alternativ. Det fungerer med Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn og Google+.

For å opprettholde engasjement og tillit til samfunnet ditt, må du svare så raskt som mulig når noen fra publikum når ut offentlig eller privat. Bruk filtrerings- og merkingsfunksjonene AgoraPulse for å optimalisere engasjementet ditt. Du kan enkelt legge til teammedlemmer og tildele innlegg, kommentarer og DM-er til spesifikke teammedlemmer å adressere.

Gå til innboksen din for å gjennomgå kommentarer som er merket av teamet ditt for din oppmerksomhet.

For mindre selskapseiere, team og byråer er AgoraPulse en fantastisk løsning for å sikre at brukerengasjement ikke faller gjennom sprekkene. Dette er spesielt viktig ettersom at Facebook presser ut flere integrasjoner og bruker Messenger for Business.

For eksempel er den nye Messenger-koden en rask og enkel måte for kunder og potensielle kunder å sende deg en privat melding. Folk skanner ganske enkelt koden i Messenger-mobilappen med smarttelefonkameraet sitt, og en chat åpnes umiddelbart.

Begynn å bruke Messenger-koden.

Ved å bruke et robust system som AgoraPulse med firmaet og teamet ditt, kan du proaktivt oppmuntre publikum om å kontakte deg via Messenger. Jeg spår at vi ser Messenger-koder på alle slags trykte markedsføringsmaterialer, TV-annonser, reklametavler og produktemballasje. Facebook vil at Messenger skal bli det nye 1-800-nummeret.

Kjør en konkurranse for å markedsføre virksomheten din

Konkurranser er fantastiske listebyggere, og er gode for leadgenerering, buzz og promoterte innlegg. I tillegg kan du samle inn data fra dine deltagere lære deg mer om publikum, samt hjelpe deg med målretting.

Et alternativ for å bygge konkurranser er 22Social som integreres med tre komponenter av tjenester: interaktive (video- og live-streamingtjenester), autosvar (som AWeber og MailChimp) og sporing (AdWords, Google Analytics osv.).

Installer appen på Facebook-siden din for å komme i gang. Det er enkelt å tilpasse en eksisterende mal eller lage din egen. (Det er en 14-dagers gratis prøveperiode før en månedlig eller årlig avgift.)

Tilpass maler fra 22Social for å lage konkurranser.

Konklusjon

Mens det er mange apper og verktøy integrert i Facebook, fra mobilapper og Messenger til Page Manager og Facebook Live, er det mange flere alternativer der ute for å forbedre markedsføringen av sosiale medier .

Hva tror du? Hvilke verktøy bruker du til Facebook-markedsføringen din? Hvilke er favorittene dine? Del dine tanker i kommentarene nedenfor!

Merknad: Dette innlegget er skrevet av Mari Smith på bloggen https://www.marismith.com/

Referanseliste

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *